Kundsupport

Hantering av MiniMed Care

VARFÖR SKA DU REGISTRERA DIG?

MiniMed Care

Genom att registrera dig på MiniMed Care får du:

  • information om den senaste forskningen och genombrottsprodukter 
  • regelbundna tips och råd för enklare diabeteshantering
  • tillgång till kostnadsfria interaktiva utbildningsmoduler och information speciellt för pumpanvändare

VEM KAN REGISTRERA SIG?

Alla som använder en MiniMed-pump kan registrera sig för MiniMed Care.

Du kan skapa ett konto om du själv använder pump eller om ditt barn gör det. Det är också möjligt för sjukvårdspersonal att begära att ett onlinekonto upprättas för en patients räkning.

Du kan skapa ett konto genom att registrera dig online:

Registrera dig här

VAD BEHÖVS FÖR ATT SKAPA OCH ÄNDRA MITT KONTO?

Om du vill registrera dig för MiniMed Care anger du bara dina personuppgifter och serienumret på din MiniMed-pump, som finns på baksidan av pumpen.

Ändra kontouppgifter

fält (t.ex. bostadsadress eller pumpens serienummer) kan inte ändras online eftersom det kan påverka hanteringen av produkter som berättigar till ersättning. Om du vill ändra informationen i ett fält som inte går att ändra online kan du ladda ned ett ändringsformulär från webbsidan som du sedan kan fylla i och skicka via e-post till order.sweden@medtronic.com

Har du glömt ditt användarnamn?

Din e-postadress är ditt användarnamn. Om du har glömt vilken e-postadress du har angett för kontot, skicka ett e-postmeddelande till vår kundtjänst på order.sweden@medtronic.com med följande uppgifter:ör- och efternamn, födelsedatum och adress om de anges i din kontoprofil. Vi försöker hitta dina kontouppgifter åt dig.

Bekräfta ditt lösenord

Om du glömmer lösenordet till ditt Medtronic konto, klicka på Glömt lösenord (Forgot Password) på inloggningssidan och följ anvisningarna för att få ett nytt lösenord.

Du får en bekräftelse när ditt nya lösenord är klart att använda.

Mitt konto är låst, vad ska jag göra?

Medtronic använder automatisk låsning av konton för att skydda konton från obehörig åtkomst. Det kan innebära att du tillfälligt blir utelåst från ditt eget konto. Om du (eller någon annan) använder fel lösenord fler än fem gånger för att försöka logga in på ditt konto låses kontot i 1 timme, i syfte att skydda dig.

När låsningstiden har gått ut ska ditt lösenord fungera som vanligt.

Avsluta kontot

Om du vill avsluta kontot, skicka ett e-postmeddelande till vår kundtjänst på order.sweden@medtronic.com med följande uppgifter: för- och efternamn, födelsedatum och adress som de anges i din kontoprofil.

i deaktiverar ditt konto så snart som möjligt. Kom ihåg att vi kommer att radera alla dina uppgifter, så du måste registrera dig som ny kund om du senare ändrar dig. Om du i stället vill ändra inställningarna för kommunikation gör du det genom att logga in på ditt konto.

 

Innehållet och uppgifterna på denna webbplats är endast avsedda som information och ersätter inte professionell medicinsk rådgivning, diagnos eller behandling. Patientberättelserna handlar om enskilda patienters unika upplevelser. Hur olika personer svarar på behandlingen kan variera. Tala alltid med din läkare om diagnos och behandling, se till att du förstår vad läkaren säger och följ hans eller hennes anvisningar. 

© 2016 Medtronic International Trading Sarl™. Med ensamrätt. Ingen del av denna webbplats får på något sätt eller med några medel återges utan tillstånd från Medtronic International Trading Sarl. MiniMed, Bolus Wizard, SMARTGUARD, Guardian, Enlite och CareLink är varumärken som tillhör Medtronic, Inc. och dess dotterbolag. CONTOUR är ett varumärke som tillhör Ascensia Diabetes Care Sweden AB.